Saturday 26 January 2013

Wahai Saudaraku!


same2lah kite hayati video nie...
semoga ia sampai ke hati kita...



Allahhhh....
hari berganti hari...
bulan berganti bulan...
tahun berganti tahun...


tapi nasib saudaraku di Syam, tempat dimana akan turun dan keluarnya Nabi Isa dan Imam Mahdi berdasarkan Al Quran dan hadis,
masih di takuk yang sama...
bahkan makin hari makin teruk....
x sanggup raseny mate nie melihat, walaupun hanya melalui media...


tak taw kenape...
aku suke sangat ambik taw n tengok di sebalik ape yang berlaku di sana...
umpama cubit peha kiri, aku turut terasa sakitny....
mungkinkah hati ini Allah sentuh dengan segala rasa tu?
dan setiap kali ak tengok,
hati nie pasti akan mengatakan...

'' bersyukurlah engkau dengan nikmat yg Allah bg hari ini berbanding saudara engkau yg bermati2an mepertahankan agama dan saudara Sunni...Allahurobbiiii...'' =(

ia jugak mengingatkan aku tentang akhir zaman yang mungkin semakin hampir dengan kita...
bersediakan aku Ya Allah..??


Allahhh....
tak mampu aku tahan air mata nie saat melihat video2 di utube tentang ape yg berlaku kat sane...
saudaraku yg x bersalah di sembelih, di bakar hidup2, di rogol, di bom, di tembak...


Allahurobbiiiii...=(

andai di takdirkan aku berjumpa dengan tentera laknatullah nie,
ingin aku bertanya satu soalan...!!
apakah salah saudaraku wahai makhluk Allah sampai ini yang kau bagi..??? !!!

wahai saudara2ku...
jangan kamu berdiam diri...
diammu membunuh saudara kita sendiri di sana...
andai kite xboleh jihad bersama di sana, bjihat lah dengan doa wahai saudara2 ku!!




wahai saudaraku yg berjihad fisabilillah!
janganlah engaku gentar, janganlah engkau gusar...
nilai mu tinggi di sisi Allah...
pintu2 syurga terbuka luas untukmu...
in syaa Allah, dengan izinNYA kemenangan itu pasti milik kita...
Allahuakbar!!


slogan mereka...' hasbunallah wani'mal wakil...''
 cukuplah kami hanya Allah sebaik2 tempat berserah...''


Labbaik! labbaik! labbaikala'allah!!