Sunday 27 January 2013

Aku Hamba Yang Lalai

Allahumma salli'alaa sayyidina muhammad...
selawat dan salam untuk nabi Muhammad dan para sahabat...


“Orang yang lebih berhak mendapat syafaatku pada hari kiamat ialah orang yang lebih banyak selawatnya kepadaku.” 
(Ibn Mas’ud r.a) 

( semoga kita menjadi salah seorang darinya..in syaa allah )

bertemankan malam yang sejuk nie,
semoga Allah menyampaikan rasa rindu segenap hati nie kepada kekasihNYA...

'' sesungguhnya manusia itu tidak lari dari sifat lalai..''


dan aku lah salah seorang dari situ...
bile duduk sorang2 di satu sudut,
mengingatkan ak pada khilaf n kekurangan diri sebagai hamba Allah...


terdetik dekat hati nie...
selama 21 tahun nie, apalah yang aku dah buat sebagai hamba Allah nie..??


astaghfirullahal'azim...
teringat kata2 nie dari salah seorang sahabat aku....



Sekali kita sebut "Astaghfirullahalazim", 
Allah SWT akan hilangkan satu TITIK HITAM dalam hati kita. 
InsyaAllah ツ
( by fb diyana syanina )



Setitik air mata yang jatuh dari kelopak mata kerana mengenangkan dosa & kejahatan yang dilakukan jauh lebih mulia daripada seribu titik air mata yang jatuh dari kelopak mata kerana kerana kekecewaan di dunia..;(

Allahhhh...
sesungguhnya aku hambaMU yang tak pernah terlepas dari sifat lalai dan dosa...
secara aku sengaja, mahupun tidak sengaja...

Setiap apa jua kelakuan dan perbuatan mahupun sebutan kita ketika ini tidak sesekali terlepas dari pandangan Allah Yang Maha Melihat. 
Sekalipun terdetik di hati, hanya Yang Esa mampu menilainya. 
Di manakah arah niat kita hari ini..?



Sebelum tido, 
same2lah kite mengambil masa muhasabah diri dan beristighfar...
bersyukurlah kerana kita masih diberi peluang untuk meneruskan hari ini .. 
semoga hari ini lebih indah dan lebih baik dari semalam ... " 
semakin banyak kita bersyukur , semakin banyak kita menerima " 
Insya Allah..